Vodafone a înregistrat venituri totale de 769 de milioane de euro în România în anul fiscal 2012-2013, încheiat în martie, în scădere cu 5,1% faţă de anul fiscal precedent, regresul fiind generat, în principal, de micşorarea tarifelor de interconectare.
Baza de clienţi Vodafone România a crescut cu 142.461 în intervalul analizat, ajungând la sfârşitul lunii martie la un număr total de 8,08 milioane de clienţi ai serviciilor mobile. În trimestrul al patrulea, numărul de clienţi a scăzut uşor faţă de trimestrul anterior, cu 40.777.
"Am încheiat un an foarte productiv şi dinamic, marcat de evenimente importante pentru Vodafone România, cum ar fi lansarea serviciilor 4G şi a Centrului Regional de Operaţiuni de Reţea, care coordonează, din Bucureşti, activitatea a 7 reţele Vodafone. Dacă excludem impactul total al reglementării, veniturile noastre au fost în creştere, în trimestrul al patrulea încheiat la 31 martie 2013, faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, ceea ce reprezintă un semn de stabilitate care ne face să fim optimişti. Veniturile din date mobile au crescut cu peste 25% în trimestrul patru şi ne aşteptăm ca această tendinţă să continue pe parcursul anului, la fel ca adopţia accelerată a smartphone-urilor - două linii de business pe care le vom susţine puternic în continuare", a declarat Inaki Berroeta, preşedinte şi CEO Vodafone România.
Profitul înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare (EBITDA) s-a situat 275,4 milioane de euro în anul fiscal 2012-2013, în timp ce EBITDA ca procent din servicii a fost de 35,8%, în scădere cu 1,5 puncte procentuale faţă de anul anterior.
Penetrarea smartphone-urilor în baza de clienţi a crescut cu 3,2 puncte procentuale în anul fiscal trecut, faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, notează operaorul telecom.
La sfârşitul lunii martie, abonaţii r