Ministrul Maria Grapini doreşte să promoveze România folosind mitul Dracula. O iniţiativă asemănătoare au avut-o şi foştii miniştri ai Turismului. Însă a fost sortită eşecului, din varii motive. Maria Grapini spune că mitul are potenţial şi este păcat ca România să nu câştige ceva bani de pe urma sa, mai ales că multe alte ţări "trăiesc din legenda Dracula".
'Acest gen de acţiuni trebuie să le facem ca să promovăm. Să ne alegem şi nişte nume care sunt deja cunoscute în Europa şi care vorbesc despre România. Am constatat că, deşi România e foarte bogată în legende, alte ţări trăiesc bine chiar din legendele noastre, că foarte multe ţări trăiesc din legenda Dracula, scot bani adică, şi noi rămânem cu reţinerea că avem un voievod care a fost catalogat Dracula. Mi-am propus sa fac brand cultural, brand istoric, brand balnear, pentru că turiştii sunt în general oameni curioşi; ei vin să vadă ceva deosebit într-o ţară', a arătat Maria Grapini, citata de agrepres.ro.
Concretizarea acestei iniţiative ar fi foarte profitabilă, sunt de părere şi unii dintre membrii federaţiilor patronale din domeniu.
'România ar trebui să valorifice fără timiditate şi falsă pudoare legenda lui Dracula, care beneficiază deja de notorietate gratuită la nivel global. Orice întârziere în acest sens diminuează importanţa pe care România o poate avea în industria mondială a acestui mit, lăsând loc liber altor ţări să folosească oportunitatea comercială, turistică şi de imagine a legendei', se arată într-un comunicat transmis de Federaţia Patronatelor din Turism şi Servicii (FPTS).
De exemplu, Universal Pictures tocmai a anunţat demararea filmărilor la o mare producţie cinematografică 'Dracula', dar nu în România, ci în Irlanda de Nord.
'Dacă nu ne feream ani de zile de mitul legat de Vlad Ţepeş şi ni-l asumam public la nivel internaţional, Hollywood-ul ar fi a