Aproximativ o treime (37%) dintre persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă petrec zilnic câteva ore bune aplicând on-line sau de pe mobil la job-urile ce le stârnesc interesul, potrivit unui sondaj derulat recent de site-ul de recrutare BestJobs.ro.
În acelaşi timp, 21% din respondenţi au declarat că aplică la locuri de muncă cu o frecvenţă săptămânală, iar 42% dintre români îşi alocă o oră pe zi pentru viitorul lor profesional, cel mai des căutându-şi job prin intermediul platformelor de recrutare. Timpul crescut pe care românii îl dedică căutării unui job se datorează, cel mai probabil, diversificării mijloacelor prin care aceştia pot aplica la posturile ce îi interesează, precum şi datorită aplicaţiilor pentru dispozitive mobile ce facilitează aplicarea la locuri de muncă de oriunde şi la orice oră, candidatul având astfel libertatea de a aplica chiar şi de pe drum.
În ceea ce priveşte mediile în care românii îşi caută un job, în topul preferinţelor se află site-urile de job-uri, în contextul în care 90% dintre respondenţi preferă să îşi caute de lucru astfel. De asemenea, 7% dintre participanţii la studiu mai caută direct pe Google titlul jobului ce îi interesează, în timp ce 3% urmăresc postările din social media pe acest subiect.
Atunci când îşi caută un loc de muncă, 80% dintre candidaţi caută să analizeze cu atenţie cerinţele postului, per total, în detrimentul remuneraţiei financiare, având în vedere că doar 2% dintre respondenţi au menţionat că aplică la joburi în funcţie de salariul specificat de angajator.
Cea mai semnificativă categorie de candidaţi se află în sectorul Office jobs, de unde provin peste 40% dintre respondenţii sondajului. Totodată, aproape 20% dintre candidaţi vizează joburile din Inginerie, 17% sunt interesaţi de un loc de muncă în vânzări şi 12% caută un job în marketing.
La ora actuală, pe BestJobs.