In general, fiecare om are un anumit nivel de toleranta la supravegherea si monitorizarea activitatii sale de catre altcineva. Nivelul de toleranta este diferit in functie de varsta, preocupari, acces la tehnologie, etc. Probabil o persoana monitorizata de fostele servicii secrete inainte de 1989 va avea in prezent un nivel de toleranta a supravegherii activitatii sale online substantial mai redus fata de un student la cibernetica.
In acest context, al unei sensibilitati generale a publicului cu privire la monitorizarea activitatii si comportamentului, exista o multitudine de dezbateri cu privire la cadrul legislativ care reglementeaza monitorizarea activitatii online a consumatorilor si colectarea de date cu caracter personal.
Publicitatea online targetata comportamental face parte din aceste dezbateri si este subiectul unui cadru legislativ care in ultimii 10 ani a devenit din ce in ce mai restrictiv.
Ce este publicitatea targetata comportamental?
De principiu, este acel gen de publicitate online, care este afisata in mod diferentiat utilizatorului, in functie de interesele sale. Deci, spre deosebire de reclama dintr-un ziar, pe care o vad toti cititorii ziarului respectiv, pe un site este posibil ca anumite reclame sa fie vazute doar de anumiti utilizatori, in functie de profilul lor de interese si preocupari online.
De cele mai multe ori profilul este realizat prin intermediul datelor colectate pe baza cookie-urilor. Aceste date, de principiu, nu ofera informatii concrete de identificare a respectivului utilizator, ci sunt utile doar pentru crearea unui profil general de interese (e.g. utilizator interesat de stiri financiare si politice, gatit, calatorii, etc.).
Majoritatea utilizatorilor de internet au instalate cookie-uri, care in primul rand le fac navigarea pe Internet mai usoara si care, in al do