Dacă până acum turiștii străini erau atrași în România cu nume ca Nadia Comăneci și Gică Hagi, ministrul turismului schimbă strategia.
Promovarea României se va face cu ajutorul altor nume sonore cum ar fi cel al Prințului Charles sau al lui Ivan Patzaichin. Singura constantă rămâne legenda lui Dracula. La RFI consultantul în turism Traian Bădulescu spune că Prințul Charles e cel mai bun ambasador turistic al României și că e necesar un traseu al vestigiilor comunismului.
"Am găsit un proiect blocat şi l-am deblocat, am încheiat un parteneriat cu Travel Channel şi vor fi două episoade de film cu România, cu personaje ca prinţul Charles sau Ivan Patzaichin. Filmele vor fi date în şapte ţări ţintă. Acest gen de acţiuni trebuie să le facem ca să promovăm România", a spus Grapini.
Ea a explicat că trebuie alese nişte nume deja cunoscute în Europa şi care să vorbească despre România.
"Nimic nu este mai credibil decât o persoană care vorbeşte despre România. Aceste două proiecte - România promovată prin valori şi prin legende", a adăugat ministrul.
Ea a constatat că deşi România este foarte bogată în legende, alte ţări "trăiesc bine" din legende şi chiar din legendele româneşti.
"Foarte multe ţări trăiesc din legenda Dracula, scot bani adică, şi noi rămânem cu reţinerea că avem un voievod care a fost catalogat la capitolul Dracula. Turiştii sunt în general oameni curioşi, ei vin să vadă ceva deosebit într-o ţară. O clădire înaltă văd şi în New York, dar dacă vin în Bucureşti să vadă ceva pe care nu-l găsesc la New Hork", a afirmat Grapini.
Pe de altă parte ministrul turismului vrea să promoveze mai bine Centrul Istoric și Fortificațiile Bucureștiului. Maria Grapini a anunțat că a încheiat în acest sens un parteneriat cu Primăria Capitalei. Proiectul este necesar în contextul în care un sfert dintre clienții din Centrul Istori