Comunicarea cu mass media inseamna tot mai putin din activitatea unei agentii de PR, specialistii in domeniu punand accentul pe consultanta oferita clientilor pentru diferite proiecte, a declarat Ruxandra Scortea, director general si actionar al Action Global Communications Romania, companie de relatii publice care face parte din grupul cipriot Action Global Communications.
“Zona de comunicare cu mass-media a apus de mult. Cred ca acum inseamna o treime din ceea ce face agentia noastra. Companiile incep sa valorizeze tot mai mult consultanta, acea zona semi-ideala in care PR-ul este la masa de management. Poti oferi consultanta spunand ce proiecte pot reprezenta un risc pentru companie, poti sfatui in legatura cu alinierea intre comunicarea interna si cea externa, in legatura cu sustinerea unei anumite cauze sociale. Importanta este abordarea companiilor in ceea ce priveste PR-ul, clientii ar trebui sa vada relatiile publice mai departe de relationarea cu presa, de trimiterea de comunicate de presa si aranjarea de interviuri. Insa companiile mari isi dau seama de acest lucru”, a explicat Scortea.
Ea adauga ca anul acesta clientii vor aloca tot mai mult timp si bugete pentru preventia situatiilor de criza, pentru comunicare interna si comunicare catre parteneri. Va fi o provocare pentru agentii sa ofere continut
“Totodata, oamenii au tot mai putin timp sa citeasca si va fi o provocare pentru agentii sa ofere continut intr-un mod extrem de succint, interesant si prezentat cat mai vizual. De aceea si cresc platformele de tip Pinterest. Pe de alta parte, am vazut in ultimii ani o cerere tot mai mare de servicii de training media pentru manageri si pentru pregatirea vizibilitatii lor”, a mai afirmat managerul Action Global Communications Romania.
Agentia a inregistrat anul trecut afaceri de aproape 0,6 milioane de euro, mai mari cu 10% fata