Autobuzele RAT Craiova sunt cuptoare de vară pentru călători. Nu există aer condiţionat, staţiile nu sunt prevăzute cu adăposturi, bănci şi case de bilete. Există vreun plan de măsuri?
Reîncep zilele de coşmar pentru craiovenii care apelează la serviciile Regiei Autonome de Transport (RAT) Craiova. Vara, autobuzele prăfuite se încing la maximum, devenind adevărate cuptoare, în care călătorii înghesuiţi ca nişte sardine fierb în suc propriu. Dimineaţa, craiovenii grăbiţi către slujbe îşi fac loc printre pensionari, înghit în silă aerul acru de transpiraţie şi aşteaptă ca autobuzul second-hand cu scaune soioase să-şi facă loc pe străzile înguste cu viteza unui melc. În autobuzele de pe traseul E1 nu există aer condiţionat. Din când în când, cineva mai deschide câte un geam. Pe traseul 25 circulă şi microbuze vechi de peste zece ani. La fel şi pe traseul 3. În zilele ploioase, aşteptatul autobuzului în unele staţii devine o probă de răbdare. Adăposturile pentru călători au dispărut odată cu chioşcurile, fără să fi apărut ceva în loc. După demolările din toamnă, unele staţii arată ca nişte ruine. Băncuţe nu există, ba nici case de bilete. „Vă spun sincer că prefer să merg cu Bacrizul, dacă circulă pe acelaşi traseu, pentru că pot lua bilete de la taxatoare. Sunt staţii RAT în care nu există case de bilete, dar nici şoferii nu mai vând. În aceste condiţii, cum să mai mergi cu RAT-ul?“, se întreabă Viorel Cernea, un craiovean nemulţumit de serviciul de transport public din municipiu. „Unele staţii nu au nici un fel de dotare, nu există vreun acoperiş sau bănci. Călătorii stau pe trotuar pur şi simplu!“, spune Remus Georgescu, alt craiovean.
De ce nu avem bani de autobuze
Cu toţii suntem de acord că RAT Craiova nu a avut rezultate excepţionale în ultimii ani. Însă, rolul de serviciu public al acesteia ar trebui să determine autorităţile să i