Apple a ramas cel mai valoros brand din lume, fiind evaluat in acest an la 185 miliarde de dolari, cu 1% mai mult comparativ cu 2012, in timp ce Google, plasat pe pozitia a doua, a avansat cu 5%, la 113,67 miliarde de dolari, potrivit studiului BrandZ Top 100. Valoarea combinata a brandurilor din Top 100 se situeaza la 2.600 de miliarde de dolari, in urcare cu 77% fata de 2006, arata studiul, realizat de compania Millward Brown Optimor pentru grupul WPP.
Podiumul este completat de IBM, cu 112,54 miliarde de dolari. Google a facut schimb de locuri cu IBM, care ocupa in precedenta editie a studiului locul secund.
Companiile din telecom si sectorul tehnologic continua sa domine topul, cu 29 de branduri cu o valoare cumulata de peste 1.000 de miliarde de dolari , se arata in studiu. Dintre cele mai valoroase 10 branduri din lume, sase provin din IT si telecom: Apple, Google, IBM, AT&T, Microsoft si China Mobile.
Apple, Google si IBM sunt urmate de McDonald's (90,26 miliarde dolari), Coca-Cola (78,42 miliarde de dolari), AT&T (75,51 miliarde de dolari), Microsoft (69,8 miliarde de dolari), Marlboro (69,38 miliarde de dolari), Visa (56,06 miliarde de dolari) si China Mobile (55,37 miliarde dolari).
Visa a consemnat cel mai puternic avans al valorii brandului in Top 10 , cu o crestere de 46% fata de anul anterior, in timp ce Micosoft a inregistrat cea mai mare scadere, de 9%.
Toyota (24,4 miliarde de dolari) este cel mai valoros brand auto si se plaseaza pe locul 24 in topul general, fiind urmat pe pozitia imediat urmatoare de BMW (24 miliarde de dolari), Mercedes-Benz pe 43 (17,95 miliarde de dolari), Nissan pe 86 (10,2 miliarde de dolari) si Volkswagen, pe ultimul loc al clasamentului general (8,8 miliarde de dolari).
Louis Vuitton (locul 29) a ramas cel mai valoros brand de lux din lume , chiar daca