Apple ramane lider in topul BrandZ – topul celor mai valoroase 100 branduri globale - cu o valoare estimata la 185 miliarde dolari. Apple a crescut cu doar +1% in ultimul an, comparativ cu cresterea de +51% a principalului sau rival, Samsung, care este acum pe pozitia 30 la nivel global cu o valoare a brandului de 21 miliarde dolari.
Google este, de asemenea, un candidat serios la pozitia de lider, compensand scaderea de anul trecut cu o crestere de +5% a valorii brandului in acest an. Google se afla pe locul 2 in clasament, cu o valoare de 114 miliarde dolari. Pe locul 3 se afla IBM, care valoreaza 112 miliarde dolari.
“In competitia pentru pozitia de lider pe piata de Smartphone-uri, Samsung si-a alimentat cresterea spectaculoasa in valoarea brandului prin alocarea echilibrata a resurselor financiare intre inovatie (a fost o perioada remarcabila din punct de vedere al inovatiilor) si obiectivele de crestere a cotei de piata – sustinute prin suplimentarea bugetului de advertising cu 1.6 miliarde de dolari fata de anul precedent”, declara Nick Cooper, Managing Director al companiei Millward Brown Optimor. “Abilitatea Apple de a-si pastra pozitia de lider in ciuda nivelului mai ridicat al competitiei pe piata si a altor branduri care vin din spate demonstreaza valoarea unui brand puternic. Oamenii iubesc marca, indiferent de pretul actiunilor.”
Topul BrandZTM al celor mai valoroase 100 branduri globale, comandat de WPP si realizat de Millward Brown Optimor, se afla la cea de-a opta editie. Este singurul clasament care utilizeaza opiniile cumparatorilor curenti si potentiali ai brandului in completarea datelor financiare, pentru a calcula valoarea brandului.
Valoarea combinata a Topului 100 a crescut cu 77% din 2006. In prezent, brandurile din clasament au o valoare cumulata de 2.6 trilioane dolari.
David Roth, CEO The Store, din ca