Conducerea Aeroportului a demarat discutiile cu noul proprietar. Sãptãmâna aceasta are loc prima întâlnire privind soarta Aeroportului.
Claudiu TãNÃSESCU
Compania Blue Air s-a vândut la sfârsitul sãptãmânii trecute. De destinele acesteia sunt legate si cele ale Aeroportului International “George Enescu” Bacãu. Pe de o parte pentru cã peste 90% dintre cursele care opereazã în Bacãu sunt ale Blue Air, iar pe de altã parte pentru cã este recunoscut deja ca un esec de cãtre Consiliul Judetean contractul de modernizare cu societatea Blue Aero, unde actionar majoritar este Blue Air.
Noul proprietar Blue Air este compania Airline Management Solutions, o societate româno-belgianã, înfiintatã la mijlocul lunii aprilie.
Compania plãteste cash 9 milioane de lei, putin peste 2 milioane de euro, din care 6 milioane de lei au fost achitate în avans, reprezentând plãti urgente. Suma reprezintã contravaloarea brandului, operatiunilor si bazei de date de pasageri. Transferul acestora va avea loc în maximum 30 de zile. Tranzactia nu include activele imobiliare ale companiei. Potrivit Casei de Insolventã Transilvania, noul proprietar va plãti garantii bancare suplimentare de 5.000.000 euro pentru eliberarea cash-ului colateral. Alte 28 de milioane de euro reprezintã suma pentru obligatiile ulterioare, mai exact pentru asigurarea curselor pentru cei care deja si-au luat bilete de avion la operatorul low cost.
Vestile de la noul proprietar al Blue Air sunt asteptate si în Bacãu, deoarece compania este principalul operator pe aeroportul nostru. “Am înteles cã noul proprietar este de acord si cu o eventualã preluare a participatie la Blue Aero, firma care si-a adjudecat contractul de concesionare si modenizare a Aeroportului Bacãu – a declarat Oana Chelaru, directorul general al Aeroportului International “George Enescu” Bacãu. Toate aceste intentii sunt însã