Vânzările de autovehicule noi au scăzut cu 10,9% în primele patru luni, la 21.916 unităţi, iar segmentul autoturismelor a înregistrat livrări mai mici cu 11,4%, la 18.137 unităţi, potrivit datelor anunţate marţi de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
"În România, în continuare, vânzările sunt susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice (81% din total în luna aprilie), cele către persoanele fizice reprezentând doar 19% din total.
În plus, continuă să se manifeste impactul negativ al intrării masive în parcul national al vehiculelor rulate care, la un volum de aproximativ 71.000 unităţi la autoturisme şi 15.000 la vehicule comerciale, au o creştere de 53%, respectiv 15% faţă de 2012. Din aceste cifre rezultă că la fiecare autovehicul (autoturism + vehicul comercial) nou vândut în România au fost aduse alte 4 rulate", se arată într-un comunicat al APIA.
La autoturisme, topul pe mărci în primele patru luni din 2013 este format din Dacia, cu 5.248 unităţi vândute (28,9% din total), urmată de Volkswagen (2.082 unităţi/ 11,5%), Skoda (1.517 unităţi/ 8,4%), Renault (1.034 unităţi/ 5,7%), Ford (961 unităţi/ 5,3%) şi Hyundai (917 unităţi/ 5,1%).
Pe modele, Dacia Logan rămâne pe primul loc, urmat de Duster, Sandero, Skoda Octavia şi Volkswagen Golf.
În ceea ce priveşte vehiculele comerciale uşoare (LCV+ minibuse), APIA notează că vânzările au avut o scădere mai mică, de 5,6%, iar primele trei mărci (Dacia, Ford şi Volkswagen), reprezintă împreună peste 45% din piaţă.
Producţia auto locală a avut în aprilie o creştere de 9,3% faţă de luna precedentă, iar în primele patru luni se înregistrează un plus de 33,6% faţă de intervalul similar al anului trecut, la 147.053
unităţi, avansul fiind datorat în exclusivitate producţiei de autoturisme (+42%, la 147.048 unităţi).
Cele mai