Primele dintre menţiunile turistice în revistele naţionale de specialitate au fost despre Parâng şi despre Câmpu lui Neag, poarta de intrare spre Retezat.
Montaniarzii căutau rutele cele mai apropiate pentru a veni în Parcul Naţional Retezat, şi le publicau în revistele de specialitate, după care rutele erau luate la pas de specialişti.
Acum promovarea se face prin atât de multe feluri, încât este la îndemâna oricui. Prin accesarea fondurilor europene, Uricaniul a investit în promovare turistică. La ce îi trebuie primarului din Uricani promovare turistică?, se întreabă multă lume, care nu vede care este câştigul pentru investiţia în această promovare.
Uricaniul, pe lângă industria minieră, care practic îşi numără ultimele zile, nu mai are alte posibilităţi de afirmare decât cele turistice. Dacă nu are pârtie şi telegondolă, nu înseamnă că nu are repere turistice. Până la urmă, Uricaniul este poarta de intrare în Retezat. Mai are, de asemenea, tradiţii pe care le protejează şi vrea să le promoveze.
Să nu uităm competiţiile naţionale organizate de Club Alpin Valea Jiului, care aduc turişti în Uricani, tocmai pentru că se axează pe întreceri organizate pe crestele montane din perimetrul oraşului.
Maratonul „Retezat Trail Race”, din data de 15 iunie, tot în zona Cheile Buţii va avea loc. Acţiunea va reuni la start turişti din toată ţara.
Traseele turistice din zona Buta sunt probabil dintre cele mai frumoase şi mai provocatoare din ţară. Promovarea lor a început încă din anii 1940. Cabana Buta, Şaua Plaiul Mic, Poiana Pelegii, Vf. Custura, Lazărul, Bilugul Mare şi Mic, apar în presa turistică de zeci de ani, şi astăzi sunt redescoperite de noile generaţii. Doar că noile generaţii nu mai citesc România Pitorească din urmă cu zeci de ani. Acestea au nevoie de informaţie la îndemână, de la ghidul turistic până la harta detaliată,