Livrarile totale de autovehicule (autoturisme + vehicule comerciale) pe piata auto au inregistrat, in primele patru luni ale anului 2013, o scadere de 11% comparativ cu aceasi perioada din 2012, potrivit datelor transmise de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
"In interiorul acestei scaderi, remarcam autoturismele, care au un declin al vanzarilor de 11%. Situatia nu este diferita de ceea ce se intampla pe plan european, unde, pe ansamblul UE, remarcam o scadere importanta a inmatricularilor de autoturisme noi (-7,1% comparativ cu aceasi perioada din anul trecut), principalele tari (Franta, Germania si Italia) inregistrand scaderi peste medie, cuprinse intre -8,5% si -12,3%. In Romania, in continuare, vanzarile sunt sustinute de achizitiile realizate de catre persoanele juridice (81% din total in luna aprilie), cele catre persoanele fizice reprezentand doar 19% din total", spus oficialii APIA.
Potrivit Asociatiei, continua sa se manifeste impactul negativ al importului masiv de vehicule rulate care, la un volum de aproximativ 71.000 unitati la autoturisme si 15.000 la vehicule comerciale, reprezinta o crestere de 53%, respectiv de 15% fata de 2012.
Din aceste cifre, rezulta ca la fiecare autoturism nou vandut in Romania au fost aduse alte 4 rulate.
Productia nationala a inregistrat, in luna aprilie, o crestere de 9,3% fata de luna precedenta, ceea ce face ca, in primele patru luni ale lui 2013, sa fie consemnata o crestere totala fata de 2012 de 33,6% (la volum total de 147.053 unitati), cifra datorata in exclusivitate productiei de autoturisme +42% (volum total 147.048 unitati), dar si unei scaderi complete a productiei de vehicule comerciale.
Volumele cele mai mari la patru luni le inregistreaza Dacia Duster (44.013 unitati), urmat de Dacia Sandero (37.425 unitati), Dacia Logan (3