Guvernul a aprobat ieri proiectul de lege care vizează falimentul primăriilor. Procedura de insolvență se va aplica în cazul în care primăriile, consiliile județene și consiliile locale au datorii mai mari de 120 de zile sau dacă depășesc 50% din bugetul alocat. Atunci, fie primăria poate să ceară intrarea în insolvență, fie firmele care au de recuperat datorii de la acea unitate administrativ-teritoarială pot și ele să ceară insolvența, cu condiția ca datoriile să reprezinte 30% din totalul datoriilor pe care le are de achitat instituția respectivă. Instanța teritorială va desemna un administrator judiciar care, împreună cu reprezentanții de la Direcția de Finanțe Publice, pun la punct procesul de redresare economică a unității administrativ-teritoriale. Nu se fac angajări noi
Pe parcursul acestui proces, când se află în procedura de insolvență, primăria nu poate să facă alte cheltuieli decât cele esențiale – cum ar fi contractele de deszăpezire, nu poate să demareze noi proiecte cu bani de la buget, nu se mai pune problema pentru proiecte precum modernizări, achiziționarea de mobilier nou, sau de mașini noi.
Totodată, în procedura de insolvență nu se pot face noi angajări. Această procedură poate dura maximum trei ani de zile, iar, odată ieșite din procedura din insolvență, ele intră automat în procedura de criză financiară și, abia după ce fac dovada că timp de șase luni de zile nu au acumulat alte datorii, atunci scapă de orice fel de problemă. Avertisment pentru primari
Premierul Victor Ponta a declarat că autorităţile locale care se îndatorează nejustificat vor intra „într-o procedură specială”, astfel încât să fie prevenite încălcările de acest fel. „Avem o decizie importantă, legată de situaţia financiară a autorităţilor publice locale. O să luăm o decizie dificilă, dar necesară şi ca un semnal, pentru primari, preşedinţi de Consilii Judeţ