Vodafone a înregistrat venituri totale de 769 milioane de euro în România în anul fiscal 2012-2013, încheiat în martie, în scădere cu 5,1% faţă de anul fiscal precedent, în condiţii comparabile, ajustat pentru variaţia ratelor de schimb valutar.
Scăderea a fost cauzată în principal de micşorarea tarifelor de interconectare, se arată într-un comunicat al grupului de telecomunicaţii.
Veniturile din servicii ale Vodafone în România s-au situat la 713,2 milioane euro, în scădere cu 7% în bază organică raportat la anul anterior, în principal din cauza scăderii tarifelor de interconectare. Fără efectul micşorării tarifelor de interconectare (aplicate la 1 martie şi 1 septembrie 2012), veniturile din servicii au scăzut pe bază organică cu 1,3%.
Baza de clienţi Vodafone România a crescut cu 142.461 în intervalul analizat, ajungând la sfârşitul lunii martie la un număr total de 8,08 milioane de clienţi ai serviciilor mobile. În trimestrul al patrulea, numărul de clienţi a scăzut uşor faţă de trimestrul anterior, cu 40.777.
“Am încheiat un an foarte productiv şi dinamic, marcat de evenimente importante pentru Vodafone România, cum ar fi lansarea serviciilor 4G şi a Centrului Regional de Operaţiuni de Reţea, care coordonează, din Bucureşti, activitatea a 7 reţele Vodafone. Dacă excludem impactul total al reglementării, veniturile noastre au fost în creştere, în trimestrul al patrulea încheiat la 31 martie 2013, faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, ceea ce reprezintă un semn de stabilitate care ne face să fim optimişti. Veniturile din date mobile au crescut cu peste 25% în trimestrul patru şi ne aşteptăm ca această tendinţă să continue pe parcursul anului, la fel ca adopţia accelerată a smartphone-urilor – două linii de business pe care le vom susţine puternic în continuare”, a declarat Inaki Berroeta, preşedinte şi CEO Vodafone România.
Ven