Două lansări răcoritoare precum berea abia turnată în pahar: Ursus Breweries şi Bergenbier au aruncat în lupta pentru halba românului limonadă şi grapefruit. Când vine vorba de bere, cel mai bun manager pare să fie soarele. Mixurile cu arome sunt la ordinea zilei. Concret, Ursus Breweries a lansat, luna trecută, Ursus Cooler, un mix de bere (40%) şi limonadă (60%), pe care îl promovează acum pe toate canalele media, scrie capital.ro La doar o săptămână distanţă, Bergenbier arunca în lupta cu toridele zile de vară Fresh Grapefruit, prima bere cu suc de grapefruit produsă în România. Şi, chiar pe final de lună, United Romanian Breweries Bereprod (URBB) - companie asociată în mintea consumatorilor în special cu berea Tuborg -, a lansat berea Skol cu 100% malţ, folosind în reţeta de fabricaţie doar malţ, hamei, apă şi drojdie, fără alte ingrediente. Iar Romaqua Group tocmai a lansat pe piaţă Albacher Radler cu limonadă (63%) şi bere (37%). Agitaţia berarilor e justificată: vremea bună, principalul element care influenţează consumul de bere, e o pârghie suficient de puternică pentru a trage după sine creşterea afacerilor din industrie. Cum alegerea finală nu depinde doar de preţ, brand, prezenţă sau modalitate de ambalare, producătorii de bere umblă la gust şi atacă o nişă de piaţă unde nu e încă mare înghesuială – berea cu arome.
• Românii campioni la „cinste cu o bere”
Pe de altă parte, profilul consumatorului român favorizează vânzările; potrivit unui studiu al SABMiller, românii sunt cei mai generoşi europeni atunci când este vorba să le ofere o bere prietenilor: nouă din zece români (91%) sunt dispuşi să ofere cel puţin o bere fără să primească o alta în schimb, la polul opus situându-se suedezii. Ar mai trebui amintit faptul că, încă din 2007, consumul a depăşit media europeană, ajungând la 90 de litri pe cap de locuitor, peste cel din Marea Brita