Creativitatea a schimbat și va continua să schimbe radical lumea în care trăim. Domenii precum arte vizuale, cinematografie, design, arhitectură, modă sau publishing sunt în fruntea strategiilor europene de dezvoltare economică și socială.
Mai mult decat modalități izolate de recreere, industriile creative românești reprezintă o zonă economică cu potențial uriaș ce poate contribui la creșterea calității vieții și la crearea de noi locuri de muncă.
Pe 30 mai, Clujul este gazda celui de-al doilea seminar regional dedicat industriilor creative și culturale românești, organizat în cadrul proiectului „Promovarea Antreprenoriatului în Domeniul Industriilor Creative”. Evenimentul își propune să creeze o platformă de interacțiune unică între brandurile creative locale și cei dornici să-și dezvolte un business în domenii bazate pe talent, inovație și creație artistică.
Seminarul regional va fi deschis de prezentarea celor mai recente date privind contribuția sectorului creativ la economia națională. Tot în deschiderea seminarului, Tudor Giurgiu, directorul Transilvania International Film Festival (TIFF), va vorbi despre cum se transformă un brand cultural regional în succes global. Partea interactivă a seminarului cuprinde 4 ateliere ce au în prim plan exemple de succes din domeniul economiei creative locale sau naționale. Speakerii care vor ghida atelierele sunt: Rarița Zbarcea, membră a board-ului directoral la Fabrica de Pensule, primul proiect cultural independent românesc care reunește sub un numitor comun artiști vizuali, galerii de artă contemporană și organizații culturale; Olga Stanciu, director adjunct Jolidon, brandul de fashion clujean care a cucerit piața europeană; Florin Moroșanu, director al asociației Cluj – Capitală Culturală Europeană 2020 și Răzvan Crișan, fondator al asociației ORICUM și inițiator al proiectului cinematografi