* Fenechiu: "Au fost cumpărate trei caiete de sarcini"
Din seria "Mai încearcă o dată", autorităţile se află din nou în ziua în care aşteaptă oferte de precalificare de la investitori interesaţi să cumpere CFR Marfă. Mai mult decât atât, având în vedere că au stabilit cu organismele internaţionale unele termene pentru această privatizare, lista scurtă cu potenţialii cumpărători urmează să fie întocmită tot astăzi.
Acest fapt presupune că, într-o jumătate de zi, comisia de privatizare va trebui să evalueze toate ofertele, după ce, la prima tentativă de privatizare, autorităţile au rezervat o săptămână pentru întocmirea listei scurte.
Ceea ce ne întrebăm cu toţii este dacă, de această dată, va fi o listă scurtă...
În urmă cu o săptămână, încercarea de vânzare a pachetului de 51% din acţiunile operatorului român de transport feroviar de marfă a eşuat de la prima etapă. Mai precis, niciunul dintre cei trei ofertanţi nu s-a calificat în cursa de privatizare a CFR Marfă, Guvernul relansând imediat compania de stat la privatizare.
Ofertele de precalificare au fost depuse de compania americană OmniTRAX (despre care s-a scris că ar avea realaţii cu omul de afaceri Cristian Burci), de Grup Feroviar Român - GFR - (care aparţine Grupului Grampet, deţinut de Gruia Stoi-ca) şi de asocierea dintre Transferoviar Grup (care-l are ca proprietar pe Călin Mitică) şi fondul de investiţii Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria.
Şi TTS Group cumpărase caietul de sarcini, dar nu a mai depus documente pentru precalificare.
* Guvernanţii se arată, încă, optimişti
Până ieri, după amiază, trei caiete de sarcini fuseseră cumpărate pentru privatizarea CFR Marfă, potrivit ministrului transporturilor Relu Fenechiu, care a precizat: "Sunt trei companii care au cumpărat caietul de sarcini. (...) În general, ofertele se depun în ultima zi şi, în general, în