Ministrul Turismului, Maria Grapini, a anunţat că intenţionează să schimbe brandul turistic al României. Pentru promovarea României ca destinaţie turistică, ministrul doreşte să acceseze fonduri europene, cu care să finanţeze promovarea brandurilor subsectoriale, în special cel istoric, prin valorificarea mitului Dracula. Vlad Ţepeş
Pentru promovarea brandului subsectorial istoric Ministerul Turismului va apela la mitul Dracula
Sursa: Gabriel Miron CASTELUL BRAN
Castelul Bran este asociat cu imaginea mitică a contelui Dracula, fiind considerat reşedinţa sa
Sursa: Libertatea DRACULA
Administratorii Castelului Bran fac bani frumoşi din exploatarea mitului lui Dracula
Sursa: Libertatea
Ministerul a identificat 4 branduri subsectoriale, care vor promova turismul istoric, cultural, balnear şi ecoturismul.
"Banii europeni pe care îi mai avem de angajat - şi mai avem bani - vor fi utilizaţi pentru promovarea celor patru branduri subsectoriale. Este vorba de brandul subsectorial istoric - şi aici vom apela la mitul Dracula, brandul subsectorial cultural - unde este vizată Coloana Infinitului a lui Brâncuşi, brandul subsectorial din domeniul balnear - unde ne mai gândim ce ar fi cel mai bine de promovat şi brandul subsectorial al ecoturismului - unde avem o colaborare cu Ivan Patzaichin. Prin utilizarea brandurilor subsectoriale, vom beneficia de o întoarcere a investiţiilor mult mai rapidă decât în cazul utilizării doar a brandului sectorial actual - cel cu frunza. Vom păstra şi brandul sectorial cu frunza, deoarece s-au investit deja sume în acest proiect, şi aşteptăm rezultatele studiului de impact", a declarat Maria Grapini, ministrul delegat pentru întreprinderi mici şi mijlocii, mediul de afaceri şi turism, notează Agerpres.
În ceea ce priveşte promovarea turismului românesc graţie mitului co