Cu fiecare număr al său, revista de artele spectacolului Scena.ro încearcă să păstreze echilibrul fragil între scena românească și scena lumii. În numărul special Scena.ro 22 însă, balanța se înclină înspre scena internațională, grație Dosarului Teatrul German Contemporan – Sub semnul schimbării, realizat cu sprijinul financiar al Goethe Institut, și coordonat de Ciprian Marinescu.
Prefațat de editorialul Infarctul culturii? semnat de redactorul-șef al Scena.ro, Cristina Modreanu, Dosarul Teatrul German Contemporan - Sub semnul schimbării include 20 de pagini de interviuri și articole dedicate scenei germane contemporane, cărora li se adaugă synopsis-uri de noi piese semnate de dramaturgi germani. Răspund întrebărilor despre practica lor artistică și despre contextul cultural în care funcționează Tankred Dorst, Aenne Quiñones, Jan Linders, Christina Zintl, Anne Habermeth, Philipp Löhle și scriu articole despre instituții și artiști germani proeminenți autorii Reinhard Wengierek, Detlev Baur, Cornelia Winkler, Sergiu Matiș, Mihaela Michailov și Ciprian Marinescu. Dosarul Teatrul German Contemporan – Sub semnul schimbării vorbește despre o cultură teatrală solidă, puternică, influentă, care însă nu ezită să se autochestioneze prin vocile celor care o compun și o fac să existe. Scena germană de azi e un exemplu nu doar de creativitate, ci și de ”igienă culturală” demn de urmat.
Scena.ro 22 propune și alte intervenții incitante: un eseu semnat de Raluca Pop și Ioana Tamaș discută aspecte esențiale legate de Dezvoltarea publicului – o decizie valorică, nu de marketing cultural, Raluca Bibiri pășește pe terenul studiilor feministe prin eseul Pot, deci exist! Mistica feminină văzută prin teatru, iar un grup de artiști format din Alexandra Pâzgu, Ioana Alexandru și Ioana Păun scriu despre un curajos proiect comun de intervenție artistică – Să urle toate s