Prefectura Gorj şi Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Gorj au încheiat un protocol de colaborare care vizează sprijinirea beneficiarilor de ajutor social în găsirea unui loc de muncă sau, dacă nu este posibil, în obţinerea unei adeverinţe care să ateste că sunt în căutare de serviciu, beneficiind astfel în continuare de un venit minim garantat de stat.
Protocolul încheiat între cele două instituţii, dar şi cu autorităţile locale din judeţ nu face altceva decât să sprijine persoanele care primesc ajutor social, scurtându-le drumurile pentru obţinerea documentelor. Astfel, soluţionarea cererii de eliberare a adeverinţei privind venitul minim garantat nu mai presupune deplasarea la AJOFM decât în cazul în care aceasta este depusă pentru prima dată şi, ulterior, după 6 luni, la reînnoire. În rest, beneficiarii de venit minim garantat pot depune la sediul primăriei în a cărei rază teritorială domiciliază, cereri scrise, în vederea eliberării adeverinţei lunare care să ateste că sunt persoane în căutarea unui loc de muncă, până cel târziu în data de 10 a lunii în curs. „Cererile formulate de beneficiarii de venit minim garantat vor fi înregistrate la nivelul primăriilor şi centralizate, urmând a fi înaintate către AJOFM Gorj prin poştă, prin delegat sau în format electronic, prin e-mail. AJOFM Gorj, ulterior verificării şi analizării cererilor beneficiarilor de venit minim garantat, va proceda la oferirea unui loc de muncă în condiţiile legii, ori după caz, la eliberarea adeverinţelor care să ateste că aceştia sunt în căutarea unui loc de muncă”, se arată într-un comunicat emis de Prefectura Gorj.
Prefectura Gorj şi Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Gorj au încheiat un protocol de colaborare care vizează sprijinirea beneficiarilor de ajutor social în găsirea unui loc de muncă sau, dacă nu este posibil, în obţinerea unei adeveri