Peste 200 de hoteluri din România sunt de vânzare, dar nu le cumpără nimeni pentru că sunt „strâmb croite“, susţine consultantul hotelier Paul Mărăşoiu.
Potrivit acestuia, capacitatea de cazare din România, de la tabere de elevi la hoteluri de cinci stele, reprezintă sub 2% din populaţia ţării: „Din această perspectivă, procentul este extrem de redus comparativ cu alte ţări din zonă. Concluzia este că avem nevoie de o investiţie majoră“.
Pe de altă parte, afirmă consultantul, în ultimii 20 de ani investiţiile în turism au fost cu precădere haotice şi „s-au ctitorit“ tot felul de stabilimente. „Acum sunt peste 200 de proprietăţi hoteliere la vânzare, pe care nu le cumpără nimeni pentru că sunt strâmb croite şi acest lucru afectează tot, şi piaţa muncii, şi piaţa turistică“, a mai spus el.
La rândul ei, Maria Grapini, ministrul delegat pentru IMM, turism şi mediu de afaceri, a susţinut că unii proprietari de hoteluri din sudul litoralului au abandonat investiţiile şi aduc prejudicii de imagine tuturor staţiunilor, în ansamblu. La finele lunii aprilie Grapini a anunţat că proprietarii ar putea fi obligaţi să investească în amenajarea faţadelor hotelurilor şi a împrejurimilor chiar dacă unităţile nu sunt funcţionale şi că lucrează în acest sens la o modificare legislativă, împreună cu Ministerul Dezvoltării.
În România sunt înregistrate peste 1.300 de hoteluri, care au 180.000 de locuri de cazare (circa 100.000 de camere).
Hotelurile din România sunt pe penultimul loc în Europa după gradul de ocupare în timpul verii. România ocupă ultima poziţie în clasamentul privind ponderea străinilor în totalul turiştilor, cauzele fiind fluxul slab de turişti de afaceri, imaginea externă proastă, tarifele mari şi evaziunea.
Peste 200 de hoteluri din România sunt de vânzare, dar nu le cumpără nimeni pentru că sunt „strâmb croite“, susţine con