„Mai este sustenabil brandul BCR?“, „N-ar trebui înlocuit cu brandul Erste?“, „Nu putem merge din impairment în impairment (corecţie valorică negativă)“, „Ne trebuie un punct de cotitură“ – au fost întrebări şi remarci auzite la Adunarea Generală anuală a Acţionarilor Erste Group, care controlează 93,6% din acţiunile BCR.
Situaţia de la BCR a intrat în vizorul unora dintre cei mai critici acţionari individuali ai Erste mai ales după ce grupul a contabilizat anul trecut o ajustare de 210 mil. euro a fondului comercial aferent băncii locale, după altă corecţie de 700 mil. euro pe 2011, plus costuri de peste 22 mil. euro pe 2012 legate de restructurarea BCR după şapte ani de la privatizare.
„În România s-au distrus miliarde de euro şi totuşi continuăm să fim prezenţi acolo. Nu aveţi o strategie. (....) Anul trecut ne-aţi spus că va veni vremea când România ne va face fericiţi şi apoi a venit încă un impairment“, a afirmat un acţionar luând cuvântul în faţa lui Andreas Treichl, care va împlini la vară 16 ani de când conduce Este Group şi care poartă responsabilitatea tranzacţiei de 3,75 mld. euro pentru preluarea BCR.
Un alt acţionar a invocat „probleme de imagine“ pe care le-ar avea BCR. „Brandul BCR nu este deloc popular. S-au cheltuit bani pe acţiuni de marketing cu rezultate zero. (....) Poate ar trebui introdus brandul Erste pentru a marca o cotitură şi o relansare a operaţiunilor, pentru ca oamenii să vadă că începe o nouă eră.“
De unde vine nervozitatea acţionarilor
Este pentru prima dată când se creează o asemenea discuţie în jurul mărcii BCR şi a oportunităţii ca aceasta să fie înlocuită eventual cu numele Erste, în condiţiile în care banca a avut anumite probleme de imagine, dar în 2010 - 2011, după apariţia Ordonanţei 50 privind contractele de credit pentru persoane fizice. De mai multe luni BCR