Lucrările la vechiul Pod Densusianu au fost abandonate anul trecut, la doar câteva zile, după ce firma Selina s-a apucat de decopertare. Constatându-se că starea fizică a podului este mult mai gravă decât părea iniţial, s-a solicitat o nouă expertiză, iar noile valori economice impun o nouă licitaţie.
Iniţial, lucrările de consolidare a vechiului pod de pe Crişul Repede, de pe strada Podului, au fost încredinţate firmei Selina, în cadrul lucrărilor privind etapa a II-a a drumului de centură. Astfel, în primăvara anului trecut muncitorii firmei orădene s-au apucat să decoperteze podul, însă, în urma unei expertize noi, s-a constatat că lucrurile sunt mai grave decât la prima vedere, construcţia impunând lucrări suplimentare şi noi soluţii tehnice. În acest context, valoarea rezultată în urma noului proiect tehnic a fost mult mai mare decât sumele alocate iniţial, iar decizia a fost că trebuie reluată licitaţia. Podul aşa decopertat a fost abandonat de firma Selina, iar acum Direcţia Regională Drumuri şi Poduri Cluj se pregăteşte să posteze pe SEAP un nou caiet de sarcini în vederea atribuirii lucrării de consolidare a Podului Densusianu. "Avem prevăzuţi bani pentru această investiţie. Am realizat o nouă expertiză şi avem un nou proiect tehnic. În cel ma scurt timp vom scoate la licitaţie această lucrare", ne-a declarat Eugen Cecan, director Regional DRDP Cluj. Acesta a precizat că trebuie schimbate 2-3 grinzi de pe pod, dar şi grinzile din zona de racorduri. Ieri, capete de pod erau doar semnalizate cu indicatoare de ocolire, în aşteptarea muncitorilor, care, în cel mai fericit caz, ar putea să-şi facă apariţia pe şantier în această vară. De asemenea, Cecan a precizat că zilele următoare va posta pe SEAP şi caietele de sarcini pentru variantele de ocolire Aleşd - Nord, Aleşd - Sud şi Ştei. Primul lot, cu o lungime de 9,14 km, vizează contrucţia variantei de