Consumatorii români aleg brandurile locale în detrimentul unor mărci cunoscute ale multinaţionalelor, o situaţie complet diferită faţă de acum 10-15 ani când brandurile consacrate din străinătate erau primele pe lista de cumpărături a românilor, reiese dintr-un studiu realizat de firma locală de cercetare Novel Research pe un eşantion de 980 de persoane.
„Rezultatele arată că 91% dintre respondenţi cumpără produse româneşti atunci când au ocazia, iar un sfert spun că, de regulă, evită produsele multinaţionalelor. Oamenii doresc să vadă mai mult efort din partea multinaţionalelor pentru România, vor ca acestea să creeze valoare adăugată în economie şi apreciază foarte mult, de exemplu, atunci când un lanţ de supermarketuri lansează o marcă de produse tradiţionale româneşti, iar ideal ar fi ca acestea să fie promovate şi în străinătate“, a spus Marian Marcu, managing partner al firmei de cercetare Novel Research.
Compania a fost fondată în anul 2007 şi este deţinută de doi români, Marian Marcu şi Lăcrămioara Bîrlică, care au pachete egale de acţiuni. Printre competitorii acesteia se află companii precum Ipsos, Gfk sau Daedalus sau Mercury Research. Novel Research a avut anul trecut afaceri de peste 400.000 de euro (nivel similar cu cel înregistrat în 2011).
Cercetarea a fost realizată online, în perioada 26 aprilie – 3 mai 2013, pe populaţia urbană cu vârste cuprinse între 18 şi 64 de ani, iar printre concluzii se numără şi faptul că mai bine de jumătate (50,7%) dintre consumatorii români fac reclamaţii companiilor foarte des sau mai des ca în trecut dacă sunt nemulţumiţi de produsele sau serviciile pe care le-au cumpărat.
Consumatorii români aleg brandurile locale în detrimentul unor mărci cunoscute ale multinaţionalelor, o situaţie complet diferită faţă de acum 10-15 ani când brandurile consacrate din străinătate erau p