Ministerul Educatiei Nationale si UNICEF, in parteneriat cu Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, Institutul National de Statistica (INS) si Institutul de Stiinte ale Educatiei (ISE) au lansat “Toti copiii la scoala pana in 2015. Initiativa globala privind copiii in afara sistemului de educatie: studiu national”.
„Raportul este, pe de o parte, o cercetare solida in legatura cu ceea ce se intampla in spatiul romanesc atunci cand vorbim despre copiii care vin sau nu vin la scoala, pe de alta parte, el a fost dezvoltat folosind o metodologie comuna cu alte 25 de state, o metodologie pusa la punct de o serie de institutii internationale: Institutul de Statistica al UNESCO, UNICEF etc. In Romania, Ministerul Educatiei Nationale a fost implicat inca de la bun inceput in acest proiect. De la prima intalnire cu UNICEF am prezentat interesul nostru pentru munca pe care o facem impreuna si am salutat acest proiect. Nu este singurul studiu realizat impreuna, au fost si altele, de-a lungul timpului, si cu siguranta vor mai urma. Ceea ce avem noi de facut la nivelul Ministerului Educatiei este ca, in momentul in care decidem politicile publice in ceea ce priveste accesul la scoala al tuturor copiilor, sa tinem cont de datele care reies de aici, iar aici sunt multe date si recomandari - de la elemente de ordin legislativ, pana la actiuni pe care putem sa le desfasuram, in mod concret, la nivel de inspectorat, comunitate locala, s.a.md.”, a declarat Remus Pricopie, ministrul educatiei nationale.
Asa cum releva studiul si experienta practica a UNICEF – in special prin implementarea initiativei “Hai la Scoala”, participarea la educatie a copiilor este rezultatul actiunilor convergente ale scolii, familiei, institutiilor reprezentative ale comunitatii si ale autoritatilor publice centrale. Situatia copiilor aflati in afara sistemu