Mircea Popa este cunoscut in primul rand in zona de imobiliare si instalatii, unde a facut de-a lungul timpului zeci de milioane de euro, insa febra Web-ului nu il ocoleste. Milionarul va lansa pana la finalul anului 40 de site-uri acoperind cinci domenii mari de activitate si vrea “sa rupa gura targului”, sprijinit si de noi patente in comertul electronic.
Wall-Street.ro: Dupa multi ani in care ati activat in domenii precum imobiliare si sisteme de climatizare, ati facut o schimbare interesanta. De ce online? Cum v-ati hotarat?
Mircea Popa: Activitatea EnergiCo a atins foarte multe zone – noi suntem “taticii”, cum se spune, ai incalzirii/climatizarii in tara, am facut sute-mii de echipamente pentru hoteluri, restaurante, companii, cladiri de birouri si asa mai departe. Avem si activitate de constructii precum si fabrica. La un punct, am constatat atat pe propria piele cat si in piata ca s-a petrecut o schimbare – cumparam din ce in ce mai mult pe Internet. Daca noi o facem, de ce nu si altii? Practic, simteam nevoia unui magazin in domeniul nostru de activitate, am vrut “sa mergem cu valul”.
W-S.ro: Am inteles ca este implicata si o structura americana in actionariatul celor 40 de site-uri.
MP: Da, Kochler and Kluger (K&K) se numeste entitatea si ei sunt cei ce “ne-au incitat”. Ei sunt dezvoltatori de business, dar mare parte din investitia initiala este acoperita de noi. Acum suntem actionari minoritari si K&K au peste 50% dar, dupa finalizarea proiectelor, vom prelua majoritatea actiunilor.
W-S.ro: 40 de site-uri este un numar destul de mare – ce domenii veti acoperi?
MP: Sunt cinci domenii principale – Eater, tot ce tine de mancare, livrare la domiciliu, revista, retete si concursuri, recenzii si asa mai departe – servim, de exemplu, 50 de meniuri, zilnic, la Cotroceni, Builders care va cuprinde totul despre constructi