Italianul Giovanni Visconti (Movistar) a reuşit a doua victorie în decursul a patru zile, după un atac care a prins descoperit plutonul cu 16 kilometri înainte de finalul etapei a 17-a din Turul Italiei. Vincenzo Nibali păstrează tricoul roz şi va trece un test de foc în contratimpul montan de mîine
Născut în Milano, dar numit după oraşul de start al etapei a 17-a din Turul Italiei, faimosul pictor Michelangelo Merisi da Caravaggio ar fi fost, probabil, unul dintre cele mai potriviţi oameni care să zugrăvească durerea plutonului înspre finalul unei competiţii de trei săptămîni. Cei 214 kilometri întinşi dinspre vecinătatea oraşului Bergamo pînă în opulenta Vicenza, în nordul friguros al Italiei, au reprezentat 190 de borne de moţăială şi mîncare bună şi 25 de haos general, după ce organizatorii au postat finalul căţărării Crosara pe post de trambulină spre linia de sosire a zilei. În linii mari, a fost o întrecere pentru nimeni şi pentru toţi rutierii odată, presiunea căzînd, pe rînd, pe umerii sprinterilor, ai oamenilor de clasice şi ai favoriţilor în clasamentul general.
Maxim Belkov (Katusha), Miguel Rubiano (Androni), Gert Dockx (Lotto Beilsol) şi Luke Durbridge (OGE) şi-au asumat misiunea de cavaleri rătăcitori ai zilei, la trei minute distanţă de grupul principal, însă plutonul a început uşor-uşor să închidă uşa şi să-i prindă pe cei patru în no man's land. Ecartul maxim, de cinci minute şi jumătate, a început să fie sfîşiat de trena lui Omega Pharma-QuickStep, Mark Cavendish sperînd ca, la o zi după ce a împlinit 28 de ani, să reuşească să îşi aroge o a cincea victorie de etapă. Rusul Belkov a renunţat primul, iar restul evădării s-a stins complet pe pantele de început ale micuţei căţărări. A fost momentul care a declanşat goana pentru victoria de etapă.
Primul care a plecat a fost Danilo Di Luca, italianul de la Farnese