eMAG, cel mai mare magazin online din ţara noastră, a înregistrat, anul trecut, vânzări de 165 de milioane de euro în creştere cu 14% faţă de 2011, iar în următorii cinci ani cifra de afaceri va ajunge la un miliard de euro, a declarat Iulian Stanciu, şeful eMAG.
Piaţa electro IT a crescut anul trecut cu 4,5% deşi cei de la eMAG se aşteptau la o creştere de 10%. Chiar şi cu ajutorul evenimentului Black Friday, care a generat 78% din creşterea întregului an, piaţa nu a crescut. În schimb, eMAG a generat vânzări de 165 milioane de euro, înregistrând o creştere de 14% faţă de anul anterior, de trei ori mai mare decât cea a pieţei.
“Din perspectiva retailului online stăm mai bine decât multe alte ţări. Dacă media pieţei europene este de 16,8% în ceea ce priveşte comerţul online pe acest segment, anul trecut în România 20,3% din vânzările de produse electro IT au venit online”, a spus Stanciu.
În ceea ce priveşte profitul net, Iulian Stanciu a declarat că este pozitiv fără a oferi cifre, iar cel operaţional a fost de 2%. Şeful eMag a declarat că de la investiţia făcută de grupul sud-african Naspers care a preluat pachetul majoritar de acţiuni, eMAG nu mai are ca obiectiv profitul ci expansiunea.
„Începând de anul trecut, am intrat într-o nouă etapă. Ne permitem luxul de a gândi pe termen lung, am renunţat la eforturile pe termen scurt în favoarea unor investiţii strategice care ne vor ajuta să ne ducem business-ul la următorul nivel”, afirmă Stanciu.
Omul de afaceri se aşteaptă ca în următorii cinci ani, eMAG să ajungă la o cifră de afaceri de un miliard de euro. Stanciu se bazează pe introducerea unor noi categorii precum fashion (piaţă de 4 miliarde de euro), piese auto şi anvelope (piaţă de 500 milioane euro), produse alimentare (piaţă de 15 miliarde de euro). În următoarele trei luni, eMAG va introduce n