Inca din faza de proiectare a submarinelor spaniole S-80 au fost comise o serie de greseli de constructie, scrie cotidianul Daily Telegraph. Prin urmare, precizeaza publicatia, nava a iesit mai grea cu 68 de tone decat se prevazuse initial.
Din aceasta cauza, submarinul ar putea intampina dificultati la ridicarea la suprafata dupa scufundare. Constructorul ambarcatiunii, compania navala Navantia a recunoscut ca exista unele deficiente « privind repartizarea greutatii ». Potrivit unor estimari preliminare, pentru rezolvarea situatiei este nevoie de aproximativ doi ani.
Citeste si Submarinele nucleare rusesti din TITAN devin mai agresive
Nu se cunosc alte amanunte privind erorile tehnice comise la proiectarea submarinului. Se estimeaza ca Navantia ar putea proceda la o lungire a navei, care a primit numele Isaak Peral, in cinstea inginerului spaniol si construtor de submarine, care a trait in a doua parte a secolului 19.
Citeste si Recordurile flotei de submarine a Germaniei
Submarinul S-80 are o lungime de 71,05 metri. Prelungirea acesteia cu scopul compensarii greutarii excedentare, inseamna costuri suplimentare de 7,5 milioane de euro pentru fiecare metru. Marina militara a Spaniei a comandat patru submarine clasa S-80 pentru 2,2 miliarde de euro.
Pentru remedierea defectiunilor, conducerea companiei Navantia intentioneaza sa invite pentru consultare si identificarea celor mai optime solutii, specialisti straini. Contractul pentru constructia submarinelor a fost semnat in 2009, prima nava urmand sa fie predata cumparatorului in 2015. Acum insa, militarii spanioli nu vor intra in posesia submarinului Isaak Cook mai devreme de 2017. De asemenea, nu este exclus ca si livrarea urmatoarei nave sa fie devansata.
Citeste si
Rusii au creat un tun capabil sa sperie o lume intreaga