Valoarea CFR Marfă e mai puţin importantă, contează competenţele cumpărătorului, iar Guvernul trebuie să continue încercările de privatizare. O spune la RFI europarlamentarul PDL, Theodor Stolojan.
În opinia deputatului european, "CFR Marfă trebuie privatizată şi încercările trebuie continuate până când vom reuşi să o privatizăm, pentru că trebuie să avem în vedere ansamblul problemelor din sistemul feroviar românesc. CFR Marfă este în prezent o companie neprofitabilă, nu-şi achită datoriile faţă de CFR SA, care administrează tot ce înseamnă infrastructura feroviară în România, terasamente, căi ferate, sistemul de semnalizare, de siguranţă din căile ferate. De asemenea, CFR Marfă nu-şi achită datoriile faţă de stat, impozite, contribuţii de asigurări sociale, deci este o companie care produce pierderi şi care la ora actuală este şi necompetitivă, în sensul că foarte mulţi operatori, foarte multe companii în România, care ar dori să transporte mărfurile pe CFR Marfă recurg la mijloace auto, din cauza tarifelor foarte ridicate practicate de CFR Marfă. Deci ea trebuie privatizată, eficientizată". "CFR Marfă nu valorează prea mare lucru"
Întrebat cum i se pare suma de pornire a licitaţiei pentru privatizarea CFR Marfă, 180 de milioane de euro, Theodor Stolojan a răspuns: "O companie care produce pierderi, care are datorii, să fim foarte clari, nu valorează prea mare lucru! Sigur, lumea spune că dacă o ia cineva şi vinde la fier vechi toate vagoanele... nu ăsta-i scopul pentru care facem privatizarea. Până la urmă, important este să găsim un investitor care are competenţă în ceea ce se cheamă transportul feroviar de mărfuri şi care să poată face această companie profitabilă. Din punctul meu de vedere, valoarea deja este un element care trece pe planul doi vis-a-vis de competenţa companiei care va cumpăra CFR Marfă, pentru că la ora actuală, CFR