Ministrul francez al Culturii, Aurélie Filippetti, aflată la Cannes cu prilejul Festivalului Internaţional de Film, considerǎ cǎ este necesar un demers european în ceea ce priveşte educaţia cinematograficǎ.
Aurélie Filippetti consideră că Europa trebuie să se angajeze serios în acest domeniu, pentru ca tinerii sǎ poatǎ descoperi capodoperele cinematografiei mondiale. Un mod de a spune cǎ în prezent, tineretul "consumǎ" în special o anumitǎ categorie de filme, mai ales blockbuster-uri create la Hollywood sau altele create de diverse studiouri în acelaşi spirit.
Luând cuvântul cu ocazia unei reuniuni a Centrului Naţional de Cinematografie din Franţa, ministrul de resort a precizat cǎ un dispozitiv educaţional legat de cinema este preconizat şi urmeazǎ sǎ fie operaţional în şcolile şi liceele franceze, urmând sǎ pregǎteascǎ noua generaţie de cinefili. Se ştie cǎ cea de-a şaptea artǎ poate avea un impact puternic asupra formǎrii personalitǎţii unui copil. Cu condiţia ca acesta sǎ fie capabil sǎ înţeleagǎ limbajul cinematografic în toatǎ diversitatea sa.
Ne putem pune întrebarea dacǎ astǎzi, adolescenţi formaţi la şcoala filmelor doldora de efecte speciale şi bazate pe suspans şi pe un ritm narativ extrem de alert sunt capabili sǎ "guste" un film de Federico Fellini sau de Andrei Tarkovski sau de Andrej Wajda sau de Cassavettes sau de Milos Forman… Adevǎrata educaţie cinematograficǎ implicǎ o iniţiere în diversitatea limbajelor cinematografice şi în istoria celei de-a şaptea arte.
De notat cǎ Franţa continuǎ sǎ fie o ţarǎ care produce un număr enorm de filme şi care faciliteazǎ coproducţii cu mulţi artişti strǎini. Anul trecut, Franţa a produs 279 de filme, iar numǎrul de spectatori care se duc la cinema este foarte mare: anul 2012 a totalizat peste 203 milioane de intrǎri. Pe piaţa Hexagonului, 40,3% dintre filmele prezentate au fost în 2012