Micul ecran reprezintă o libertate mult mai mare şi o mai bună finanţare, susţin actorii, scenarişii şi producătorii de la Hollywood, pornind de la filmul „În spatele candelabrului“ (Behind the Candelabra), în regia lui Steven Soderbergh. Pelicula este sponsorizată şi difuzată de HBO şi are mari şanse să câştige premiul Palme d'Or la Festivalul de Film de la Cannes 2013.
Seriale de succes difuzate la televizor precum „Urzeala Tronurilor“, „Mad Men“, „The Sopranos“ sau „The Wire“ au fost realizate cu ajutorul unora dintre cei mai talentaţi actori de la Hollywood. Parteneriatele între domeniul cinematografiei şi televiziune au fost readuse în discuţie cu ocazia premierei filmului „În spatele candelabrului“ (Behind the Candelabra, regizat de Steven Soderbergh), la Cannes 2013, în competiţia pentru premiul Palme d'Or. Pelicula a fost concepută în special pentru a fi difuzată la televizor, iar zilele acestea este eligibilă pentru premiul canez.
„Sunt o grămadă de producţii TV care se fac în SUA în această perioadă şi cred că, în termeni de culturalizare a statului, televiziunea preia controlul într-o conversaţie care obişnuia să fie exclusiv de domeniul cinematografiei“, a spus regizorul Steven Soderbergh.
Americanul consideră că asistăm astăzi la „cea de-a doua epocă de aur a televiziunii în Statele Unite“. Filmul cu care Steven Soderbergh s-a prezentat anul acesta la Cannes a fost finanţat de canalul HBO şi l-a avut ca protagonist pe Michael Douglas în rolul unui personaj gay. Celebrul actor, care are o carieră de producător în spate, a susţinut, de asemenea, că televiziunea le-a oferit o mai mare flexibilitate. „Din ce în ce mai mulţi scenarişti se îndreaptă spre televiziune, deoarece poziţia de scenarist te ajută să devii şi producător. Astfel, din punct de vedere economic, este mult mai avantajos, precum şi mai autonom“,