* "Procedura este şi criticabilă, şi contestabilă, poate fi considerată ajutor de stat", consideră Ionel Blănculescu
Procesul de privatizare a CFR Marfă ar trebui să se încheie aici, potrivit lui Ionel Blănculescu, consilier onorific al premierului Victor Ponta. Domnia sa consideră că acest lucru ar fi cel mai benefic pentru statul român, în condiţiile în care această privatizare este "şi criticabilă, şi contestabilă".
Ionel Blănculescu ne-a declarat: "Este un deja-vu. Am mai văzut acest lucru anul trecut, la Oltchim, şi, de asemenea, la Cupru Min. Tot ce se întâmplă este în afara statutului de business. Relansarea la privatizare peste noapte, relaxarea dramatică a condiţiilor de participare la procedură, evaluarea dosarelor în câteva ore nu înseamnă decât mularea pe profilul companiilor interesate".
"Dacă, iniţial, firmele nu au îndeplinit condiţiile - privitoare la cifra de afaceri, la scrisoarea angajantă etc. - şi, ulterior, autorităţile au minimizat condiţiile, înseamnă că una dintre ele a dictat şi că procedura este viciată. Dacă o astfel de privatizare se finalizează, vor exista contestaţii, procese, va ajunge în instanţă şi poate fi chiar anulată sau poate ajunge la Comisia Europeană, fiind considerată ajutor de stat. Atâta vreme cât statul şi-a manifestat unele cerinţe, după care şi-a retras aceste cerinţe, se poate considera că a vrut să ajute o companie.
Dacă, însă, totul este numai pentru a respecta termenele stabilite cu Fondul Monetar Internaţional, atunci totul este în regulă şi privatizarea poate fi încheiată aici - se resping toate ofertele, statul a încercat, iar procedura nu reuşeşte pentru că deponenţii nu au îndeplinit condiţiile, nu din cauza statului. Acest lucru ar fi cel mai benefic pentru stat".
Ionel Blănculescu este de părere că, dacă statul va privatiza CFR Marfă, rezultatele ar putea fi necorespunzătoare.