În această vară, municipalitatea ieşeană îşi propune achiziţionarea unui număr de 40 de autobuze second hand. Cu toate că, iniţial, acestea trebuiau să fie în parcul auto al RATP înainte de a se restricţiona circulaţia tramvaielor pe Copou, documentaţia licitaţiei de achiziţie a autobuzelor menţionate abia urmează a fi publicată în cadrul Sistemului Electronic de Achiziţii Publice (SEAP).
Încă de la începutul lunii, reprezentanţii Primăriei se laudă că au finalizat caietul de sarcini, însă publicarea procedurii de achiziţie pe SEAP nu s-a realizat până în momentul de faţă. În plus, nici cifrele înscrise în acest document nu pot fi făcute publice până când licitaţia nu apare în SEAP.
Dacă în cazul ultimei achiziţii de mijloace de transport în comun municipalitatea a plătit 1,59 milioane de lei pentru 20 de autobuze marca DAF (Olanda), valoarea licitaţiei ce urmează a se desfăşura poate fi aproximată la circa 3 milioane de lei.
Deoarece Primăria va putea aloca fonduri europene pentru cumpărarea unor mijloace de transport noi abia începând cu 2014, cetăţenii ieşeni vor trebui să se mulţumească cu actualele şi consacratele autobuze MAZ, precum şi cu cele 20 de DAF-uri, despre care iniţial s-a lăsat de înţeles că au aer condiţionat. O altă piedică în demersurile de reînnoire a parcului auto RATP ar fi lipsa de specialişti care să scrie proiecte prin care să se poată atrage fonduri europene pentru cumpărarea unor autobuze noi.
În această vară, municipalitatea ieşeană îşi propune achiziţionarea unui număr de 40 de autobuze second hand. Cu toate că, iniţial, acestea trebuiau să fie în parcul auto al RATP înainte de a se restricţiona circulaţia tramvaielor pe Copou, documentaţia licitaţiei de achiziţie a autobuzelor menţionate abia urmează a fi publicată în cadrul Sistemului Electronic de Achiziţii Publice (SEAP).
Încă de la începutul lunii, repr