Ţara noastră are cel mai mult de câştigat de pe urma construcţiei gazoductului Nabucco. Surse apropiate situaţiei ne-au explicat: "Pe teritoriul României, vor fi construiţi 475 km din această conductă, pentru care vor fi achitate taxe şi impozite. România are cea mai mare porţiune din conductă, urmată de Bulgaria - 424 km şi Ungaria - 383 km. Licitaţia pentru achiziţia materialelor (oţelul necesar conductei) şi pentru desemnarea constructorului se va ţine de compania de proiect - NIC, astfel încât preţurile obţinute să fie cele mai bune posibile. Dar antreprenorul general va lucra cu companii locale, din fiecare ţară în parte. Astfel că materialele de construcţie, precum cimentul, vor proveni de pe plan local. Vor fi implicate de la companii de construcţii, la furnizori de produse şi servicii. Toate achiziţiile vor fi transparente, prin licitaţie".
România are avantajul prezenţei unor mari unităţi producătoare de oţel şi de ţevi, de ciment şi alte materiale necesare construcţiei, dar şi a unei forţe de muncă bine pregătite şi apreciate peste hotare. NIC deja a angajat experţi din România care lucrează la dezvoltarea proiectului. Tot local se vor realiza şi legăturile dintre Nabucco şi reţeaua de transport existentă.
NIC va achita, din bugetul propriu, banii pentru terenurile şi imobilele expropriate sau închiriate pentru construcţia conductei.
În prezent, compania de proiect pentru Nabucco a demarat faza de pre-înregistrare pentru licitaţia destinată rezervării capacităţii de trans-port a gazelor. Jumătate din capacitatea de transport este alocată statelor acţionare, de unde companiile producătoare şi/sau furnizoare de gaz s-au înscris deja. Cealaltă jumătate revine terţilor, pe principiul primul sosit, primul servit. Tariful de transport pentru Nabucco este unic, stabilit printr-o formulă agreată de acţionari şi valabilă pe termen lung. Licitaţia-p