Ministerul Transporturilor a anuntat, joi, care sunt ofertantii pentru cea de-a doua incercare a privatizarii CFR Marfa, in timp ce sindicatul avertizeaza ca statul vrea sa termine "cu orice pret" acest proces.
Potrivit unui comunicat remis Ziare.com, societatile care au depus dosarul cu documentele necesare etapei de precalificare au ramas aceleasi, adica Grup Feroviar Roman, OmniTrax si Asocierea Transferoviar Group si Donau Finanz GMBH.
Privatizarea CFR Marfa - Cine pune mana pe compania-cheie din transportul feroviar
Liderul sindical Viorel Istrate a avertizat, insa, ca relaxarea conditiilor de participare la privatizare reprezinta un puternic semnal de alarma.
"MT nu a iesit public cu motivul pentru care cele trei oferte au fost respinse initial, s-a spus ulterior doar ca s-a dat un termen de 6 zile pentru ca ofertantul sa-si completeze dosarul, noi nu stim exact despre ce e vorba. Probabil, reducerea de cinci ori a cifrei de afaceri demonstreaza ca aceasta societate ar trebui vanduta cu orice chip, insa am vazut ca nu au depus dosare mai multi investitori", a mentionat Istrate, pentru Ziare.com.
"Din punctul nostru de vedere, o unitate de avengura CFR Marfa ar trebui vanduta unei societati care, dincolo de celelalte conditii esentiale, sa aiba o cifra de afaceri de cel putin o suta de milioane de euro", a adaugat liderul sindical.
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a precizat, miercuri, ca sunt trei companii care au cumparat caietul de sarcini. "Din putina mea experienta in licitatii, pot sa va spun ca, in general, ofertele se depun in ultima zi si in ultimele ore", a punctat, miercuri, Relu Fenechiu, in cadrul unei conferinte de presa, fara a nominaliza societatile interesate.
Referitor la prima incercare de privatizare, ministrul a spus ca nu are cunostinta sa existe vre