Importanţa atribuirii acestor contracte este cu atât mai mare cu cât în ultimul an investiţiile publice au fost reduse, iar autostrăzile aflate deja în construcţie înaintează într-un ritm lent De peste nouă luni, licitaţiile pentru construcţia a 100 de kilometri de autostrăzi îşi aşteaptă câştigătorii. Deşi ministrul Dan Şova susţine că proiectele au fost deja atribuite, numele constructorilor sunt ţinute „la sertar“, nefiind făcute încă publice.
Importanţa atribuirii acestor contracte este cu atât mai mare cu cât în ultimul an investiţiile publice au fost reduse şi din ce în ce mai puţine licitaţii au fost organizate, punând presiune pe industria construcţiilor, deja zdruncinată de căderea investiţiilor private. Industria construcţiilor a scăzut cu 5% pe trimestrul I.
„S-au făcut atribuirile de contracte“, a spus ieri ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură Dan Şova, contactat de ZF. El a afirmat că le va solicita subordonaţilor de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) să trimită un comunicat de presă cu numele câştigătorilor, însă, până la închiderea ediţiei de ieri a ZF, CNADNR sau Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine nu au transmis niciun comunicat.
Mai mult, CNADNR nu a răspuns nici la solicitarea ZF privind numele câştigătorilor şi valoarea contractelor. Nici pe site-ul e-licitatie unde ar trebui să se găsească aceste atribuiri nu există.
Procedurile de atribuire a celor 100 de kilometri de autostrăzi, cu o valoare estimată la circa 900 de milioane de euro, au fost tergiversate de o perioadă mult prea îndelungată de evaluare a ofertelor, precum şi de finanţările extrem de mici alocate infrastructurii. Acesta este cel mai mare calup de tronsoane de autostrăzi scos la licitaţie în ultimii doi ani. În 2011, peste 180 de kilometri de autost