Grupul american Ford va închide în următorii doi ani cele două fabrici pe care le deţine în Australia, la 90 de ani după primul "Model T" produs în ţară sub supravegherea lui Henry Ford, decizia fiind determinată de scăderea competitivităţii producţiei interne în raport cu importurile.
Ford Australia înregistrează costuri duble faţă de cele din Europa şi de patru ori mai mari decât la diviziile din Asia, a declarat joi preşedintele diviziei australiene a Ford, Bob Graziano, citat de Bloomberg.
El a anunţat că 1.200 de angajaţi de la fabricile din Melbourne şi Geelong îşi vor pierde locurile de muncă îndepând din luna octombrie a anului 2016.
Cele trei companii care produc automobile în Australia - Toyota, General Motors şi Ford - se confruntă cu probleme severe după aprecierea cu 28% a dolarului australian faţă de yen în ultimele 12 luni, evoluţie care a sprijinit vânzările maşinilor de import, devenite mai ieftine în raport cu cele produse pe plan local. Totodată, aprecierea monedei a determinat scăderea vânzărilor la export.
Plecarea Ford ameninţă viabilitatea întregii industrii auto ausraliene şi reprezintă o lovitură pentru premierul Julia Gillard, al cărei Partid Laburist a pierdut supremaţia în sondaje înaintea alegerilor programate pentru luna septembrie.
"Producţia australiană nu se poate menţine pe linia de plutire. Având în vedere costurile ridicate cu forţa de muncă, nu putem concura cu ţările caracterizate de costuri mai mici, în special cele din Asia. Evoluţia ratei de schimb valutar accentuează pierderea competitivităţii economice în Australia", comentează un analist Moody's din Sydney.
Ford a început producţia la Geelong în 1925, primul automobil asamblat fiind "Model T".
Ford este cel mai mic producător de automobile din Australia, însă închiderea fabricilor locale ale companiei ar putea da startul unui