Contractul cu Bechtel pentru autostrada Transilvania se încheie luni cu totul, în prezent fiind aproape reziliat, a declarat, joi, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine, Dan Şova, prezent la un eveniment organizat de Camera de Comerţ Româno-Britanică (CCRB).
„Luni se încheie cu totul. Suma este stabilită”, a răspuns Dan Şova, întrebat de jurnalişti despre contractul cu Bechtel. În ceea ce priveşte stadiul contractului, Şova a precizat că este „aproape reziliat” şi că „mai sunt de discutat mici amănunte, nu esenţiale”.
Şova a explicat că pentru a putea fi construită Autostrada Transilvania ar trebui scoase la licitaţie şi construite toate tronsoanele în acelaşi timp.
De asemenea, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional a afirmat că urmează să discute cu cei de la Direcţia Concesiuni şi că se va extinde contractul cu consultantul tehnic pentru că acesta cunoaşte foarte bine situaţia. Totodată, Şova a spus că va avea loc o discuţie şi cu băncile despre cum ar trebui procedat în cazul acestei lucrări.
„O să implicăm autorităţile locale. Eu vreau să fac o întâlnire ori la Cluj ori la Oradea cu şefii judeţelor pe unde trece autostrada să vedem în ce măsură ne pot ajuta şi ei”, a subliniat Dan Şova.
Ministrul a menţionat că formula care se va aplica în acest caz va fi cel mai probabil concesiune şi că a discutat câteva companii de construcţii interesate să participe la realizarea acestui proiect.
Proiectul de construire a autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov - Borş, a început în anul 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat companiei americane Bechtel. Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului 2005, când autorităţile au început reanalizarea contractelor încheiate de guvernarea precedentă.
Compania a finalizat până acum 52 km de