Creştin ortodocşii o prăznuiesc astăzi pe Sfânta Mironosiţă Maria lui Cleopa, una dintre cele opt femei care, potrivit tradiţiei, au fost purtătoare de mir şI cele dintâi care au aflat vestea Dumnezeieştii Învieri. Atât în vremea Răstignirii Mântuitorului, cât şI în dimineaţa Învierii Domnului, femeile mironosiţe – Maria Magdalena, Sfânta Fecioară Maria, Ioana, Salomeea ( soţia lui Zevedeu şI mama Sfinţilor Apostoli Iacov şI Ioan), Maria lui Cleopa (sau a lui Alfeu, mama Sfinţilor Apostoli Iacov şI Matei), Suzana, Maria din Betania şI Marta, surorile lui Lazăr cel înviat din morţi- au avut un rol important. În textul Sfintei Scripturi le regăsim pe primele cinci, însă tradiţia le aduce în discuţie şI pe celelalte trei.
Despre femeile mironosiţe aflăm din cuvântul ÎPS Antonie Plămădeală care explica într-una din predici: “Mironosiţele sunt (...) femei evlavioase, onorabile, unele sunt mame, printre care şi Maica Domnului. Au luat parte la Răstignire, cu sufletele sfâşiate de durere pentru nedreptatea ce se făcea unui om sfânt pe care îl iubiseră cu iubire curată, şi apoi, potrivit tradiţiei, s-au dus cu mir la mormânt - mormintele erau săpate orizontal în stânci, nu în adâncime ca astăzi, şi erau astupate cu pietre ce puteau fi înlăturate - că să ungă după ritual corpul înfăşurat în giulgiuri albe, de pânză. «Iar după ce a trecut ziua sâmbetei, când se lumina spre ziua cea dintâi a săptămânii, a venit Maria Magdalena şi cealaltă Marie să vadă mormântul», scrie Sfântul Evanghelist Matei (28, 1). Sfântul Marcu dă şi mai multe amănunte: «Iară după ce a trecut sâmbăta, Maria Magdalena, Maria lui Iacov şi Salomea au cumpărat miresme, ca să meargă să ungă pe Iisus. Şi în ziua întâia a săptămânii, foarte de dimineaţă, când răsărea soarele, au venit la mormânt» (Marcu 16, 1-2). În afara acestor amănunte, privind miresmele şi obiceiul ungerii trupului, Sfântul Luca