Elevii clujeni susţin că învăţământul românesc nu e suficient de performant, din acest motiv se gândesc să-şi construiască viitorul profesional în universităţile din străinătate.
În premieră, la caravana Ligii Studenţilor Români din Străinătate (LSRS) desfăşurată la Cluj-Napoca, au participat în proporţie covârşitoare, elevi.
Liceenii clujeni susţin că lipsa materiilor aplicate specializării, dar şi modalitatea inadecvată de predare pe care o au dascălii îi fac să se orienteze înspre instituţiile de învăţământ superior din străinătate.
„M-am gândit să studiez în Anglia. Mi se pare că am o şansă mult mai puternică, pentru cariera pe care vreau s-o urmez - arhitectura şi mi se pare că pun accentul mai mult pe acest domeniu acolo, din punctul de vedere al resurselor pe care ţi le dau, al ajutorului pe care ţi-l oferă, dar şi al felului în care predau", a explicat, pentru ZIUA de CLUJ, Oana Păcurar, elevă în clasa a XI-a la Transylvania College.
Ea a explicat că, datorită educaţiei pe care a urmat-o într-un sistem privat, i-ar fi imposibil să se plieze într-o şcoală cu sistem de predare clasic. „Am început în clasa a IX-a într-un sistem Cambridge, primul din Transilvania. Fiind într-un altfel de sistem, ştim că trebuie să învăţăm pentru noi, învăţăm logic, nu suntem forţaţi să tocim. Noi nu putem intra în examen dacă nu suntem pregătiţi, profesorii pur şi simplu nu ne dau voie", a explicat Oana.
La rândul lui, şi Bruno Zaneta, elev în clasa a XI-a la Colegiul Tehnic de Transporturi din Cluj-Napoca, îşi doreşte să studieze în străinătate, pentru că, spune el, sistemului românesc îi lipsesc dascălii dedicaţi sau pricepuţi. „Sistemului de învăţământ românesc îi lipseşte conectarea dintre elev şi profesor. Majoritatea profesorilor sunt foarte rigizi şi deconectaţi de nevoile elevilor. Alţii sunt nepregătiţi din punct de vedere practic. Un