Una din cele mai controversate afaceri din ultimii 10 ani privind construirea autostrăzii Transilvania de către firma americană Bechtel a ajuns la final, urmând ca acordul să fie reziliat luni, potrivit declaraţiilor ministrului pentru pentru proiecte de infrastructură şi investiţii, Dan Şova.
Domnia sa a subliniat că, actualmente, se lucrează la ultimele detalii privind rezilierea contractului cu Bechtel, mai existând doar mici amănunte care trebuie discutate, nimic esenţial, însă.
Totodată, Dan Şova a mai precizat că suma despăgubirilor către Bechtel a fost deja stabilită, urmând ca luni să fie transmisă în mod oficial.
Reprezentanţii Bechtel din ţara noastră nu au putut fi contactaţi până la închiderea ediţiei pentru a ne oferi punctul de vedere al firmei constructoare cu privire la declaraţiile domnului Şova.
Cu toate acestea, anumiţi experţi apropiaţi afacerii consideră că există foarte mari şanse ca americanii de la Bechtel să dea în judecată statul român, dacă nu vor fi mulţumiţi cu despăgubirile pe care le vor primi.
Ministrul delegat pentru marile proiecte a mai menţionat că singura modalitate pentru continuarea proiectului de construire a autostrăzii Transilvania este parteneriatul public-privat sau concesiunea, existând mai multe şanse să fie ultizată cea de-a doua variantă, a concesiunii.
Pentru continuarea proiectului autostrăzii Transilvania, după rezilierea contractului cu Bechtel, ministrul delegat are deja în vedere 4 sau 5 companii de construcţii.
Domnia sa a sub-liniat faptul că aces-te companii au manifestat un interes direct să participe la acest proiect, iar după încheierea contractului cu Bechtel va fi realizat un nou studiu de trafic, care să ilus-treze situaţia actuală pe respectivul traseu.
"Avem cinci părţi din autostradă neterminate. Trebuie să le licităm şi să le construim în acelaşi timp,