Utilizarea Internetului creste continuu in Romania ultimilor ani iar Internetul devine un mediu de masa. Penetrarea Internetului in universul persoanelor cu varsta intre 14-74 de ani, din mediul urban Romania, a ajuns la 67% si a inregistrat o crestere accelerata in perioada 2007-2010, urmata de o crestere moderata de aproximativ 2% pe an in ultimii 3 ani.
Acoperind in primii ani generatiile tinere din marile centre urbane, Internetul se extinde treptat si spre generatiile mai varstnice sau catre persoanele locuind in orase mici sau mijlocii.
Folosind rezultatele SNA FOCUS si SATI, BRAT a realizat un profil detaliat al utilizatorilor de Internet, cu accent pe locul de unde acestia se conecteaza la Internet.
Desi ramine intens utilizat si de acasa - peste 80% dintre persoane utilizeaza Internetul de acasa, Internetul este din ce in ce mai utilizat si din afara casei. Daca in ceea ce priveste utilizarea Internetului de acasa, cresterea anuala este modesta si legata in special de extinderea retelelor de cablu ale marilor operatori telecom catre orasele mici, in ceea ce priveste cresterea folosirii Internetului din afara casei, aceasta este semnificativa si strans legata de utilizarea noilor tehnologii - Internet mobil, telefoane inteligente, tablete.
O comparatie a caracteristicilor socio-demografice si a preferintelor de consum ale persoanelor care utilizeaza Internetul doar de acasa versus cele care se conecteaza la Internet si din afara casei (birou, scoala, facultate etc) arata faptul ca persoanele care utilizeaza Internetul si din afara casei sunt mai tinere, mai active, cu locuri de munca mai calificate, de regula in functii de conducere.
In ceea ce priveste consumul media, persoanele care se conecteaza la Internet si din afara casei petrec mai putin timp la TV si la radio decit utilizatorii care se conecteaza la Internet doar d