S-au desemnat constructorii pe Lugoj – Deva. Lot 2 Timişoara-Lugoj mai aşteaptă
Peste câteva zile, circulaţia de tranzit prin oraşele Orăştie şi Simeria, de pe DN 7, va fi istorie. În aceste zile, cele mai grele camioane trec practic prin faţa bisericii oraşului, prin zone de locuinţe dens populate. Începând din luna iunie, acestea, dar şi toţi automobiliştii care tranzitează zona, vor avea la dispoziţie un lot de autostradă nou, de la Şoimuş-Deva până după Orăştie, spre Sebeş, în total 32 de kilometri, traseu pe care îl vor parcurge uşor în 20 de minute.
Practic, este vorba de finalizarea tronsonului Simeria-Orăştie, ce va fi gata în câteva zile. Tronsonul Simeria-Orăştie este în ultima fază de finalizare, se execută ultimele lucrări la cele două parcări de la kilometrul 4 plus 300, iar constructorul partener al lui Straco – Strabag - execută ultimele lucrări pe podul peste calea ferată dublă şi DN 7, la Est de Orăştie, unde se lucrează la rosturile de dilatare, buclele de acces sunt în mare parte finalizate, iar constructorii execută ultimele lucrări la DN 7, în vederea finalizării intersecţiei spre şi dinspre autostradă.
Săpături în stâncă
Următorul tronson, de la Orăştie spre Sebeş – 24 kilometri, este în fază avansată de execuţie, podurile, pasajele sunt terminate, ultimul pod peste DN 7, la kilometrul 9 plus 830, este deja suprabetonat. „La celelalte poduri se execută ultimele lucrări de hidroizolaţii şi asfaltare, iar constructorul de terasamente al Strabagului execută ultimele lucrări de racordare la poduri, podeţe”, spune Marius Popovici, inginer, consultant în domeniul construcţiilor hidrotehnice, civile şi rutiere. Un volum mare de terasamente mai este necesar undeva în zona kilometrului 14 până la 24, unde mare parte autostrada este în săpătură. „Am întâlnit un tronson în care cu utilajele grele se executau lucrări de săpăturî în