Bun pentru regiunea în care se găseşte România, podul Calafat-Vidin este o afacere ceva mai proastă pentru România, prezentând ameninţări atât financiare, pentru bugetul statului, cât şi operaţionale pentru portul Constanţa sau pentru dezvoltarea zonei metropolitane Craiova.
Deschiderea podului Calafat-Vidin, programată pentru această lună, dar amânată de vecinii bulgari pentru perioada imediat următoare, va influenţa configuraţia economiei în regiune, afirmă specialişti în trafic mai celor ai importante firme de consultanţă în infrastructura rutieră, chestionaţi de „România liberă“. Cum e normal, opiniile acestora diferă, însă nici unul dintre ei nu vorbeşte de o influenţă majoră, pozitivă şi clară pe care ar avea-o România în urma deschiderii podului.
David Suciu, Search Corporation: Traficul, mutat mai la vest
David Suciu, vicepreşedinte al firmei Search Corporation, afirmă că influenţa asupra traficului de containere al Portului Constanţa nu va exista sau va fi minimă, deoarece relaţiile preferate de transport nu sunt schimbate cu uşurinţă. În schimb, va fi influenţat traficul camioanelor cu 3-4 osii şi articulaţii, care se va muta mai la vest, de pe podul Giurgiu-Ruse pe noua trecere. În principiu, podul Calafat Vidin va deveni o rută atractivă pentru Sofia şi ţările vestice. Handicapul bulgarilor este deocamdată faptul că nu au finalizată autostrada spre Serbia, anume sectorul Sofia-Nis.
Cornel Marţincu, Iptana: Salvarea Portului Constanţa e terminalul de containere
Preşedintele firmei IPTANA, Conel Marţincu, afirmă că bulgarii nu vor fura cu uşurinţă traficul de containere al Portului Constanţa, deoarece acesta din urmă „e mai aşezat“, iar terminalul românesc este mult mai bun decât cel de la Burgas. „Efectele se vor vedea la 3-6 luni de la deschiderea podului“, timp în care o rută devine matură, afirmă el.
Consultanţi: Portu