Radu Preda, directorul RAT Craiova, a făcut, joi, 23 mai, o radiografie a situaţiei economice în care se află regia pe care o are în subordine.
Regia Autonomă de Transport Craiova este o adevărată bombă cu ceas! Directorul instituţiei, Radu Preda, a făcut, joi, 23 mai, o radiografie a situaţiei economice în care se află regia pe care o are în subordine. Deşi obiectivul tânărului director a fost, încă de la începutul mandatului, acela de a face profit, datoriile de aproape 10 milioane de euro l-au împiedicat să îşi atingă scopul.
“În momentul în care am venit în fruntea instituţiei am spus că am un obiectiv clar şi anume să fac profit. Din păcate am descoperit apoi că datoriile sunt foarte mari. Cred că toate măsurile pe care le-am luat sunt de natură să stabilizeze situaţia instituţiei. În anul 2011 pierderea societăţii era de 58 de milioane de lei, iar în anul 2012 a fost de aproximativ 400.000 de lei. Datoriile regiei erau de 4,3 milioane la furnizori, 1 milion la investiţii, 11 milioane credite angajate pentru investiţii cu achitare până în decembrie 2015 şi 10 milioane reprezentând neachitarea TVA-ului din anii anteriori”, a declarat Radu Preda, directorul RAT Craiova.
După aproximativ două luni de când Regia Autonomă de Transport Craiova a fost preluată de Radu Preda, lucrurile au început să se mişte, chiar dacă o fac destul de încet din cauza datoriilor foarte mari.
“Am plătit din datorii o sumă de 2,6 milioane de lei, suntem la zi cu salariile, am plătit 1,2 milioane de lei un credit şi am mai plătit două milioane furnizorilor. Avem eşalonări făcute cu toată lumea la care avem datorii să nu mai plătim penalităţi”, a declarat Radu Preda, directorul RAT Craiova.
Directorul RAT Craiova a dorit să explice craiovenilor şi motivul pentru care în prezent pe străzile Băniei circulă autobuze foarte vechi şi cu un consum de 50 de litri la o sută