Mai multe companii sunt pregătite să ia locul Bechtel pe Autostrada Transilvania. Anunţul a fost făcut aseară, la Realitatea TV Cluj, de senatorul PSD Alexandru Cordoş. Contractul cu Bechtel va fi reziliat luni, când vom afla şi cuantumul despăgubirilor pe care statul român le va plăti constructorului american.
Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine, Dan Şova, a anunţat plecarea din România a companiei Bechtel, cea care a construit o parte din Autostrada Transilvania. În urma negocierilor, americanii vor primi despăgubiri, dar valoarea acestora o vom cunoaşte doar săptămâna viitoare. Ce punem în locul Bechtel? La această întrebare a răspuns aseară senatorul PSD Alexandru Cordoş, în emisiunea Clujul în Realitate. "Sunt deja foarte multe oferte", spune Cordoş, fără să nominalizeze.
Cordoş a fost acuzat de senatorul PDL Alin Tişe că nu a susţinut, la dezbaterea bugetului pe 2013, alocarea de bani pentru continuarea lucrărilor la autostradă. Tişe a propus sute de amendamente la legea bugetului, inclusiv unul referitor la Autostrada Transilvania, dar fără succes.
Contractul cu Bechtel a fost semnat în 2003, în timpul guvernării Adrian Năstase, şi a fost prezentat iniţial ca un parteneriat public-privat, însă în cele din urmă acesta s-a transformat într-un proiect finanţat exclusiv de stat. Până acum, americanii au încasat peste 1,4 miliarde de euro pentru doar 52 de kilometri de autostradă finalizaţi, pe relaţia Gilău-Câmpia Turzii, şi alţi 60 de kilometri care sunt doar pe jumătate construiţi.