Cu 13 ani în urmă ne pregăteam pentru Bookfest, care, pe vremea aceea, avea loc în foaierul Teatrului Naţional. Tot în urmă cu 13 ani, odată cu deschiderea Târgului de carte, ieşea de sub tipar primul număr al „Ziarului de duminică”, suplimentul cultural al „Ziarului financiar”, care s-a lansat oficial la Bookfest, în prezenţa unei mări de oameni.
Poate ar fi timpul să povestesc, pentru prima oară, câte ceva din istoria neştiută a acestui ziar. Ideea apăruse la începutul anului 1999, îi aparţinea, fireşte, lui Adrian Sârbu, care uimea pe toată lumea cu dorinţa sa de înnoire, nu numai în televiziune. Oricum, în primăvara anului 1999 am început să strâng echipa, cu care să gândim sumare, format şi toate celelalte. În timp ce Data Media făcea studiile de impact şi cercetare a pieţei.
O muncă imensă, pentru că, foarte puţini ştiu, „Ziarul de duminică” era conceput ca un fel de „Sunday Times” românesc, un săptămânal enorm de 64 de pagini, format mare, alcătuit din opt fascicule pe domenii de interes. Un asemenea săptămânal trebuia să fie o sinteză a tuturor celorlalte săptămânale şi publicaţii, să cuprindă: viaţă politică internă, viaţă politică externă, viaţă culturală, afaceri sau economie, istorie, fragmente incitante din cărţile interesante pe cale de apariţie, documente revelatoare, ceva sport, distracţii, modă şi hobbyuri. Pus în vânzare vineri după-amiază sau cel mai târziu sâmbătă dimineaţa, el ar fi asigurat lectura de sfârşit de săptămână a întregii familii, fiecare membru al ei găsind ceva care să-l atragă şi să-l determine să-l cumpere, poate chiar să păstreze, să arhiveze fascicule; în condiţiile economice dificile din acel an, cei care n-aveau bani să-şi cumpere zilnic mai multe ziare sau să-şi cumpere ziare zilnic, puteau avea acest săptămânal - în care să găsească întrega informaţie politico-socială internă şi externă dintr-o săptămână. @