Cu atâtea subiecte importante în presă şi pe capul nostru cum ar fi dosarul transferurilor în fotbal şi terenul lui Gigi Becali pe care l-a cumpărat Mcdonalds, este tot mai dificil să vezi în afara agendei, spre ce este mai important. Think outside the box, cum s-ar spune!
Cred uneori că trăiesc în două Românii una superficial-senzaţionalistă, zgomotoasă, şi balcanică până în măduva oaselor şi altă Românie, reală, vie, activă, consistentă, care nu doar cugetă la viitor, ci şi-l construieşte. Spun asta pentru că săptămâna trecută am avut o întâlnire interesantă făcută sub umbrela Romanian Business Accelerator – “Guerilla Small Business” - în care tineri care vroiau să-şi deschidă o afacere au vorbit cu antreprenori tineri care deja au experienţa unei afaceri de succes. A fost interesant, pentru mine şi colegii mei de la RBA ca organizatori, nu doar să auzim povestite de noi, experienţele prin care am trecut şi aventurile dificile ale punerii pe picioare a unui business, ci să ascultăm şi să vedem puse pe hârtie, planurile de business ale celor mai tineri cu 10-15 ani, dar care vin repede din urmă, ca o nouă generaţie de antreprenori. Sloganul RBA „we bring experience to the smartest” s-a dovedit real, nu doar slogan. Întrebarea logică, la finalul discuţiei, de la cei care acum vor să înceapă o afacere, a fost: ok, care este următorul pas? Cum puteţi voi cei care aveţi experienţă să ne învăţaţi concret, pe noi, mai tineri, care acum vrem să începem, ce greşeli să nu facem şi ce reguli trebuie să respectăm pentru a avea o afacere? Iar răspunsul meu şi al colegilor mei de la RBA a fost să transformăm discuţia liberă într-o serie de module de aprofundare a “tainelor” deschiderii unei afaceri, prin cursuri de business training şi mentorship. De ce business trainning? Pentru că eu cred că dincolo de inspiraţie, este transpiraţie şi oricât de genial ai fi în busi